New Saga
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dovednostní body

Goto down

Dovednostní body Empty Dovednostní body

Příspěvek pro Admin Sat Oct 14, 2023 2:29 pm

Dovednostní body Coolte24

Schopnosti vaší postavy jsou rozděleny mezi techniky a dovednostní body. V rámci tohoto příspěvku se budeme věnovat primárně dovednostním bodům a specializacím. Správné rozdělení dovednostních bodů je stejně důležité, jako životopis vlastní postavy, jelikož odráží její schopnosti. Mimo jiné slouží, jako jednoduchý způsob, jak porovnávat sílu různých postav a má vliv i na průběh RP a projevují se i v úspěšnosti vašich herních rozhodnutí.
Dovednosti vaší postavy rozdělujeme na dvě základní skupiny, tělesné atributy a oborové dovednosti. Ačkoliv se nejedná o jediný systém hodnocení vašich schopností, rozhodně se jedná o základní. Druhý systém, který hraje roli, je specializace, které se však budeme pro zjednodušení věnovat v jiném topicu.
Oborové dovednosti ukazují vaší obecnou zdatnost v základních Shinobi disciplínách. Těmito dovednosti jsou Ninjutsu, Genjutsu a Taijutsu. Obecná zdatnost je důležitá při výpočtu vaši celkové efektivity, ke které se dostaneme později. Důležité je však mít na paměti, že obecná oborová úroveň vám umožňuje učit se silnějších technikám v daném oboru a zároveň otevírá možnost specializace vaší postavy.
Oborové dovednostní body se počítají na škále od 1b – 5b. Pro naučení se a ovládání technik v jednotlivých oborech musíte mít dostatečný počet oborových bodů, což je znázorněno v první tabulce níže.
Zároveň je tu však další omezení, se kterým musíte počítat. Pro naučení se S a A Rankových technik již musíte mít oborovou specializaci. Jinými slovy, být obecně dobrý v Ninjutsu ještě neznamená, že můžu ovládat S Ranková Jutsu z oboru Ninjutsu. Specializovanost slouží primárně k tomu, aby hráče omezovala v univerzalitě je schopností a učinila hru více reálnou a zároveň balancovanou. Nestane se vám tedy, že se setkáte s protivníkem, který by měl přístup ke všem silným technikám ze všech oborů.






JutsuE RankD RankC RankA a B RankS Rank
Body1b2b3b4b5b

Dovednostní body Ninjut10

Ninjutsu je jednou ze třech základních oborů, kterým se Shinobi věnují. Pro zjednodušení do Ninjutsu technik zahrnujeme všechny neiluzorní techniky, jejichž podstatou je přímé ovládání a přeměna vnitřních zásob chakry k seslání Jutsu (elementárního i neelementárního).
Elementární Jutsu vyžadují schopnost uživatele měnit podstatu chakry na Katon, Suiton, Doton, Futon a Raiton techniky. Elementární Jutsu mají výhody poskytované daným elementem, tak stejně jako slabiny postavené na klasickém Naruto Universe Modelu.
Mimo základní rozdělení elementárních technik pak nelze opomenout Kekkei Genkai či Kekkei Tota, což jsou dědičné vlastnosti. Kekkei Genkai je totiž tělesnou mutací, která umožňuje uživateli fúzi dvou a více podstat. Těmto technikám se herně nedá naučit bez dodatečného genetického zásahu do organismu.
Neelementární Jutsu jsou takové techniky, které ke svému seslání nevyžadují transformaci podstaty v element. V žádném případě je to nedegraduje na slabší techniky, než jsou elementární. K performaci některých je třeba specializovanosti.
Neopomenutelnými tělesnými atributy při hodnocení vaší efektivity v oboru Ninjutsu je míra a kontrola nad Chakrou a vaše dovednost skládání ručních pečetí. Ačkoliv ne všechny techniky vyžadují ruční pečetě, i tato dovednost má na jejich efektivitu vliv, vysvětlení najdete v popisu tohoto tělesného atributu. Bez těchto dovedností se prudce snižuje efektivita vašich Ninjutsu schopností, což může mít negativní dopad na vaši postavu.

Dovednostní body Taijut10
Taijutsu pro naše fórum zahrnuje vaši všeobecnou úroveň v kontaktním boji, zahrnuje však celou sérii specializací, které dále umocňují vaše celkové schopnosti. Taijutsu využívá primárně vašich tělesných atributů, jako je síla a rychlost, namísto chakry a skládání ručních pečetí.
Není moudré tento obor podceňovat, jelikož do jisté míry každý Shinobi musí umět zacházet s ostřím či pěstmi, ať už k obraně či útoku.
Jak bylo řečeno, do odbornosti v Taijutsu řadíme i obecnou schopnost užívání zbraní, jako jsou Shurikeny, Kunaie, Katany, Tanta a ostatní zbraně, a to nejen při kontaktu zblízka, ale i z dálky (vrhání, střelba atd.).
V soubojích efektivita v Taijutsu hraje důležitou roli, protože do jisté míry ukazuje, jak jste schopni údery nejen rozdávat, ale také je blokovat nebo se jim zcela vyhnout.
Taijutsu umí být stejně smrtelné, jako jiné obory. Vše je věru závislé na vašich schopnostech.


Dovednostní body Genjut10
Nejkontroverznější ze všech oborů je bezesporu Genjutsu. Ve své podstatě se jedná o soubor iluzorních technik, jejichž podstatou je ovládání toku chakry protivníka. Ovládání toku chakry protivníka umožňuje sesilateli Jutsu mást smysly oběti, což zásadně omezuje či manipuluje s rozhodnutími, které může protivník učinit.
Genjutsu na našem fóru dělíme, stejně jako Ninjutsu na elementární a neelementární. Tímto se odkloňujeme od zavedených pořádků Naruto Universe a proto si detailně popíšeme, co to vlastně pro hráče znamená.
Neelementární Genjutsu jsou taková Genjutsu, které potlačují smyslová vnímání a narušují tělesnou homeostázy. Nevytváří však iluze jako takové. Neelementární Genjutsu tedy dokáží omezit smyslové vnímání (ztráta, omezení či otupění zraku, čichu, hmatu, chuti či sluchu) nebo narušit ovládání těla (psychoparalýza).
Elementární Genjutsu je postavené na vytváření iluzí a vyžadují ovládání podstaty Yin. Smyslové iluze dokáží oběť mást, ohýbat realitu či vytvářet v rámci subjektu realitu vlastní. Elementární Genjutsu bývají zpravidla sofistikovanější, a jejich prolomení bývá složitější. Mají také daleko větší dopad na oběť. Ovlivňování vnímané reality totiž v těle oběti dokáže vyvolávat komplikovanější procesy, než je paralýza.
Efektivita Genjutsu je závislá na schopnostech uživatele tak stejně jako ostatní obory. Chakra a inteligence jsou nezbytnými dovednostmi každého Genjutsu Shinobiho.
Každé Genjutsu potřebuje pro svoji performaci mediátor (prostředníka), kterým je navázáno chakrové spojení mezi sesilatelem a obětí. Typickými mediátory bývají právě smysly (zrak, hmat, chuť, čich či sluch. Ke spojení však může dojít i jinými způsoby, které bývají specifické k jednotlivých technikám.
Nedílnou součástí Genjutsu je i jejich prolomování. V podstatě existují tři způsoby, jak Genjutsu prolomit. Ne vždy je však fyzicky možné je všechny využít. Nejjednodušší způsob je prožitek reálné bolesti. Dalším je narušení vlastního toku chakry a to buď pomocí techniky (Genjutsu Kai) nebo vůlí. Jedná se o pokročilý způsob prolamování Genjutsu a vyžaduje mít určitou odbornost v oboru. Třetí možností je narušení spojení třetí stranou (jiný hráč, NPC, Bijuu). Do třetích stran se počítá i uvrhnutí do jiného Genjutsu. V praxi se s tímto způsobem setkáte nejčastěji.

Dovednostní body Atribu10

Tělesné atributy jsou neopomenutelnou složkou rozdělovaných bodů. Ovlivňují totiž vaši celkovou obecnou odbornost v Ninjutsu, Taijutsu i Genjutsu. Každý hráč by měl proto své body rozdělovat dle oboru, ve kterém se rozhodl svoji postavu rozvíjet. V opačném případě totiž dojde k celkovému snížení efektivity v daném oboru, což bude mít dopad na jeho herní výkon.
U rozdělování bodů tělesných atributů platí stejné pravidlo, tj. že se body rozdělují na škále 1b – 5b. Tabulku s limity rozdělování bodů naleznete na konci tohoto topicu.
Tělesné atributy dělíme na následující:
Síla: Určuje celkovou vitalitu vašeho těla, tedy kromě fyzické síly také vaši výdrž, odolnost apod. Čím více bodů v této dovednosti máte, tím silnější je vaše tělo.
Rychlost: Určuje celkovou rychlost vaší postavy. Všestranně výhodná pro všechny druhy specializací, výrazně však pro cestu Taijutsu.
Inteligence: Určuje celkovou inteligenci vaší postavy a je nedílnou součástí vaše RP. V praxi můžeme na tento atribut nahlížet jako na „smyslovou pozornost“. Inteligence se tedy herně projeví jako schopnosti vnímání okolí (vnímání nebezpečí, pastí, iluzí atd.) Všestranně výhodná pro všechny druhy specializací, nejvýrazněji však pro Genjutsu.
Chakra: Určuje nejen vaše celkové zásoby chakry, ale taky vaši schopnost s ní manipulovat. Chakra je důležitým aspektem v Ninjutsu i Genjutsu.
Ruční pečetě: Určuje rychlost skládání pečetí vaší postavy. Čím více bodů v tomto atributu máte, tím rychleji jste schopni seslat techniku. Ačkoliv ne všechny techniky vyžadují explicitní skládání pečetí, všechny vyžadují přípravu pro seslání. Tento fakt vystihuje právě tato dovednost. Tento atribut je důležitý zejména pro uživatele Ninjutsu.
Efektivita
Počas tohoto topicu byla nesčetněkrát zmíněna efektivita a její důležitost v herním systému. Efektivita je rychlým ukazatelem vašich reálných schopností. Slučuje dohromady vaši odbornost s tělesnými atributy a počítá se jako součet všech bodů v relevantních dovednostech, které vydělíme jejich počtem, který je vždy 3. Výsledkem je vaše celková efektivita. Čím vyšší je vaše efektivita, tím vyšší je logická pravděpodobnost úspěchu vašich akcí. Mimo jiné také umocňuje sílu vašich technik.

Ef. Ninjutsu= (bNinjutsu + bChakra+ bRuční pečetě):3
Ef.Genjutsu= (bGenjutsu+ bChakra+ bInteligence):3
Ef.Taijutsu= (bTaijutsu+ bSíla+bRychlost):3

Vliv na efektivity v PvP je významnější než v PvE. Ukazuje totiž poměrnou sílu hráče v jednotlivých oborech a tím pádem jeho silné a slabé stránky. Vzhledem k tomu, že hrajeme ORP, nikoliv DnD, výsledek poměru k vašim schopnostem není absolutní, výsledek ovlivňují i vzájemná shoda/uznání důsledků akce. Při řešení PvP sporů však bude mimo jiné okolnosti brán v potaz i tento aspekt hry.
Pro představu vlivu efektivity na sílu technik si uveďme reálný herní případ.
Pokud je efektní výsledek mých schopností roven 2,3, při seslání S Rankové techniky nebude muset být její dopad významně posílen dovednostmi postavy.
Naopak, bude-li efektní výsledek mých schopností roven 5, bude i seslání C Rankové techniky mít daleko silnější dopad na protivníka či okolí.
Rozdělení bodů a učení technik

Učení technik
E Rank Jutsu: 0 – 1,5
D Rank Jutsu & C Rank Jutsu: 2-3
B Rank Jutsu & A Rank Jutsu: 3,5 – 4,5 + specializace
S Rank Jutsu: 5 + specializace
 
Počáteční body dle ranku
Genin: 15 bodů (limit u jednotlivé dovednosti 3,5)
Chuunin: 21 bodů (limit u jednotlivé dovednosti 3,5)
Tokubetsu Jounin: 25 bodů (limit u jednotlivé dovednosti 5)
Jounin: 30 bodů (limit u jednotlivé dovednosti 5)
Kage (S Rank): 32 bodů (limit u jednotlivé dovednosti 5)
Admin
Admin
Admin

Poèet pøíspìvkù : 105
Join date : 06. 06. 17

Informace o postavě
Zdraví:
Dovednostní body Left_bar_bleue100/100Dovednostní body Empty_bar_bleue  (100/100)
Chakra:
Dovednostní body Left_bar_bleue100/100Dovednostní body Empty_bar_bleue  (100/100)
Stamina:
Dovednostní body Left_bar_bleue100/100Dovednostní body Empty_bar_bleue  (100/100)

https://ns-newsaga.forumczech.com

Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru